2. juni 2017

Norsk Litteraturfestival 2017:
Speed painting, opplesninger og tegneverksted

Summary in English: Speed painting by Svein Nyhus at the opening of his exhibition of picture book illustrations in Lillehammer, Norway on May 31st, 2017. The event took place during the The Norwegian Festival of Literature, where the illustrator also entertained children and met adult readers.



Festivalutstilling i Galleri Zink 2017: «Speed painting»
og intervju med Dag Larsen. Johan Mæhlum er vert.
Da jeg åpna utstillinga mi under Litteraturfestivalen på Lillehammer nå sist i mai, prøvde jeg på «speed painting», altså å male et bilde veldig fort. Jeg har ikke prøvd noe sånt før (har knapt nok malt), og var litt bekymra på forhånd, men alt gikk greit. Jeg blei en vilter karikatur av meg sjøl og rakk å male på fem minutter. Som vanlig handler det mest om å våge.

Motivet på maleriet var Pegasus, den hestefiguren jeg har tegna som logo for barnebokprogrammet under festivalen. Bildene ellers i galleriet er illustrasjoner fra noen av bildebøkene mine. Det er tegninger i forskjellige teknikker: blyant og vannfarge, papirklipp, tusjpensel og datamaleri.

Under åpninga blei jeg også intervjua av forfatteren Dag Larsen. Han er en trygg los.



❤️Svein Nyhus #littfest

Et innlegg delt av Anna Fiske (@anna__fiske)



Pegasus malt digitalt.
Pegasus malt med akryl.




Mer fra litteraturfestivalen 2017

På Lillehammer leste jeg også fra bildebøkene «Jeg!» og «Skal vi leke?», snakka om «Blekkspruten», holdt et lite tegnekurs og tegna og fortalte om dyr med vinger.

Alltid morro å ha besøk av selveste Svein Nyhus i @gallerizink @norsklitteraturfestival ✨

Et innlegg delt av Galleri Zink (@gallerizink)





Se også:
Utstilling på Lillehammer 2013
Utstilling på Lillehammer 2017
Kjøp digitaltrykk gjennom bloggen

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar